Меню
Мій кабінет

Як скласти ефективне резюме та отримати запрошення на співбесіду?

Резюме — це лаконічна інформація щодо вашого професійного досвіду й навичок, що важливі для вакансії, на яку ви відгукуєтеся. Перш ніж писати резюме, необхідно проаналізувати ринок: переглянути попит та пропозиції, щоб визначити свої очікування та конкурентне середовище.

Згідно з даними рекрутингового порталу The Ladders, на первинний перегляд резюме витрачається приблизно 7,4 секунди. Цього для ейчарів вдосталь, щоб зрозуміти, чи відповідає досвід кандидатки посаді. Відтак кожна фраза у резюме має бути вивіреною.

Структура резюме

Що необхідно зазначити у резюме, щоб отримати омріяну роботу?

  • Прізвище та ім’я. По батькові вказувати не обов’язково.
  • Світлина. Дає можливість персоналізувати ваше резюме. Світлина має бути актуальною, найліпше — у діловому стилі. Ідеальний варіант — портрет на нейтральному фоні.
  • Контакти (номер мобільного телефону, e-mail та місто). Адресу електронної пошти вказуйте ділову (прізвище й ім’я латиницею), а не смішну чи абсурдну. Якщо необхідно, створіть e-mail виключно для ділового листування. Посилання на акаунти у Facebook / Instagram / LinkedIn писати не обов’язково, якщо обрана вами позиція з цим не пов’язана та компанія цього не вимагає. Водночас якщо у соціальних мережах ви пишете про свій професійний досвід, не зайвим буде прикріпити посилання на акаунти.
  • Ціль — та посада, на яку ви претендуєте. Не перераховуйте в одному резюме всі посади, на які ви претендуєте. Для кожної підготуйте окреме резюме.
  • Досягнення. Успіхи, що виражаються в цифрах, термінах або суттєвих якісних змінах у компанії. Обов’язково — конкретні, вимірні й значні.

Досягнення краще описувати у KPI або за технікою STAR.

KPI є ключовими показниками вашої ефективності. У різних сферах KPI визначається по-своєму. Скажімо, у диджитал-маркетологів це може бути кількість оформлених заявок, вартість залучення клієнта, конверсія (показник того, скільки потенційних клієнтів стали реальними клієнтами компанії).

Абревіатура STAR розшифровується як ситуація (Situation), завдання (Task), дія (Action) та результат (Result). На прикладі резюме редакторки:

  • Situation — необхідно збільшити органічний трафік на вебсайт без залучення реклами;
  • Task — зібрати найпопулярніші пошукові запити та сформувати контент-план;
  • Action — опублікувала статті, орієнтуючись на контент-план;
  • Result — завдяки ретельно продуманому контенту за три місяці збільшила відвідуваність вебсайту на 20%.
  • Досвід роботи (вгорі — останнє місце роботи, нижче — раніше). Вагома складова резюме. Досвід має бути цілісним. Якщо є перерви, їх варто обґрунтувати (декретна відпустка, фриланс, проходження навчальних курсів, розвиток бізнесу тощо). Якщо ви тривалий час працюєте в одній компанії, це викликає довіру. Якщо у вас чималий досвід з однієї спеціальності, акцентуйте на останніх 3–5 роках. Опишіть свої обов’язки, досягнення й кар’єрне зростання. Якщо ви отримали нову спеціальність, розкажіть лише про той досвід, який так чи інакше пов’язаний з вакансією.
  • Освіта. Вкажіть у резюме, який заклад вищої освіти ви закінчили, за якою спеціальністю та у якому році. Якщо у вас є декілька дипломів про вищу освіту з різних спеціальностей, зазначте релевантний саме на цій посаді.
  • Навчальні курси. Якщо ви проходили курси, зокрема онлайн, які будуть доречними на посаді, на яку ви претендуєте, згадайте про них у резюме.
  • Ключові компетенції. Знання й навички, що необхідні для певної спеціальності.
  • Особисті якості (блок про себе). Характеристики, які сприятимуть тому, що компанія прийме вас на вакантну посаду, а саме: енергійність, відкритість, уміння працювати у команді, ініціативність, проактивність тощо. Водночас це не порожні слова, бо на співбесідах все частіше просять розповісти, у яких ситуаціях вказані особисті якості проявилися. Відтак перераховувати їх недостатньо — варто наводити приклади.
  • Додаткова інформація (мови, знання програм тощо). Знання мов буде для вас перевагою перед конкурентами з аналогічним досвідом, особливо, якщо ваш рівень вищий, ніж Intermediate.

Бажаний рівень доходу писати необов’язково, але ейчар / ейчарка радітиме, якщо ви не оминули увагою цей пункт. Зазначте суму, яку ви хотіли б отримувати, але не надто завищуйте її, щоб не відлякати. Можна вказати зарплату на 10–15% вищу, ніж ви отримуєте зараз чи на колишньому місці роботи. Таким чином, ви матимете можливість вийти на новий рівень доходу або перестрахуватися, якщо компанія заклала менший бюджет.

7 «ні» при формуванні резюме

  1. Невизначена ціль пошуку. Неприпустимо у резюме для влаштування на роботу вказувати декілька посад, наприклад, «Диджитал-маркетологиня, редакторка та директорка з маркетингу». Незрозуміло, як саме позиціює себе здобувачка. Зовсім не писати спеціальність у резюме теж не варто. Якщо ви не впевнені, знайдіть відповідні для себе посади та підготуйте резюме для кожної з них. Якщо ви претендуєте на декілька суміжних посад, сформуйте резюме для кожної.
  2. Надлишок інформації. Жодного рядка, який не несе в собі корисного сенсу — орієнтир при формуванні резюме. Не потрібно включати в нього багато особистої інформації або описувати досвід, не пов’язаний з майбутньою роботою. Якщо у вас замало досвіду, краще вказати профільні воркшопи й конференції, які ви відвідали, та зазначити посилання на особистий професійний блог чи Telegram-канал, якщо такий є.
  3. Нестача інформації. Якщо незрозуміло, які компетенції й особисті якості дозволяють здобувачці обійняти посаду, то, найімовірніше, ейчари не розбиратимуться в цьому самостійно та відкладуть таке резюме.
  4. Неточна інформація. Інформація в резюме має бути правдивою та влучною. Зазвичай під час інтерв’ю просять розповісти про досвід, зокрема терміни роботи в тій чи іншій компанії та обов’язки. І якщо слова кандидатки розходитимуться з даними, що вказані у резюме, то підкрадуться сумніви.
  5. Невідповідна світлина. Світлини на вечірках чи пляжі або з подорожей, у відвертому чи верхньому одязі, варто залишити для соціальних мереж. Портрет у резюме має бути актуальним (якщо на світлині ви з довгим чорним волоссям, а в житті — з золотим каре, то при зустрічі може виникнути незручна ситуація). Діловий чи кежуал-стиль та легка усмішка — у пріоритеті.
  6. Відсутність структури. При формуванні резюме необхідно орієнтуватися на структуру, що зазначена вище. Кожен блок резюме повинен бути помітним.
  7. Недбалість. Орфографічні й пунктуаційні помилки та відсутність пробілів після розділових знаків — те, що робить резюме недбалим. Перевірте резюме завдяки спеціальним онлайн-сервісам, щоб цього уникнути, наприклад, на languagetool.org.

5 «так» при формуванні резюме

  1. Лаконічність. Традиційно резюме займає дві сторінки формату А4, а інформація в ньому стисла, але вичерпна. Вказуйте лише ті дані, які, на вашу думку, дають змогу оцінити вас як потенційну працівницю та прийняти рішення, чи запрошувати вас на інтерв’ю. Варто видаляти неінформативні фрази та абстрактні описи, але розшифровувати абревіатури, якщо вони пов’язані з вашою професійною діяльністю та можуть схарактеризувати вас як фахівчиню, бо далеко не всі ейчари можуть знати, що вони означають.
  2. Конкретність. Описуйте лише те, що стосується конкретної посади. Скажімо, якщо ви претендуєте на місце менеджерки з персоналу, не потрібно розповідати про освіту масажистки.
  3. Чесність. Не перебільшуйте та не прикрашайте, бо рано чи пізно, коли ви зіткнетеся з щоденними завданнями, все проясниться.
  4. Вибірковість. Інформація у резюме має бути спрямованою на досягнення конкретної цілі — отримання вакантної посади. Якщо ви прагнете працювати вебдизайнеркою, описуйте досягнення саме у цій галузі. Якщо водночас претендуєте на посаду креативної директорки, створіть інше резюме та опишіть у ньому і дизайнерський, і менеджментський досвід.
  5. Мінімалістичне оформлення. Не перевантажуйте резюме деталями, які відволікають, якщо ви не претендуєте на креативну посаду. Якщо в цьому є потреба, надсилайте портфоліо.

Пам’ятайте, що будь-яка фраза у резюме є нагодою для майбутнього діалогу.

Якщо ви надсилаєте резюме з супровідним листом на e-mail, витратьте час та створіть файл у форматі WORD чи PDF. Не завантажуйте резюме з WORK.ua чи robota.ua. Нешаблонне резюме — показник вашої зацікавленості й організованості.

Інші поради