Історії успіху
Кар’єрні радники та радниці щодня проводять консультації із жінками, постраждалими від домашнього чи гендерно зумовленого насильства. Ми вже маємо чимало історій жінок, які здобули нові професійні навички (або вдосконалили наявні), влаштувалися та успішно адаптувалися на новому робочому місці. Ділимося історіями успіху з вами, щоб довести — майбутнє досяжне!
Лера Бородіна, Oh My Look! і вживані речі
Валерія Бородіна у багатьох асоціюється з першим «жіночим підприємництвом». У 26 років вона відкрила сервіс оренди суконь Oh My Look!. Це стало новим витком її кар’єри; до цього був піарменеджемент українських музикантів, продюсинг Comedy Club і просування бренда Грузії в Україні. Зараз Лера є власницею брендів Oh My Look! та LAVLA, а також співвласницею G.Bar, So.Dodo та освітнього проєкту Big Plans Club.
Працювати Лера почала у 15 років. На одному з виступів вона пожартувала, що тоді була готова робити будь-що, аби не ходити на хімію. Згадує, що в 11 класі вже навіть зібрали нараду вчителів, щоб відрахувати Леру зі школи. Коли їй потрібно було вийти на сцену й сказати щось на свій захист, вона не могла думати ні про що інше, ніж про робочу зустріч, на яку запізнювалася.
Лера згадує момент, коли рахувала, скільки грошей їй треба для щастя: щоб ходити й туди, й сюди і обідати у смачних місцях. Це було 50 грн/день. За курсом долара 5 грн, $300 на місяць тоді були просто неземним задовленням.
Зараз у Лери 4 бізнеси, 2 доньки й великі амбіції розвиватися далі. Її філософія ― щоб стати успішною підприємницею, треба бути сміливою і готовою нести велику відповідальність за тих, хто працює поруч. Треба не боятися ризикувати й бути наполегливою. І головне ― працювати з людьми, які подобаються. Бо наше оточення ― це 5 людей, з якими ми найчастіше спілкуємося. І вони допомагають нам стати успішними.
Оксана Самусєва, екологічні будинки й подорожі незайманою Україною
Оксана Самусєва ― співзасновниця інноваційних проєктів QDRO-terraced house та S O L A. Зараз вона вся в культурному проєкті «Незаймана» про подорожі малодослідженими місцями України. А ще виховує 6 дітей і мріє стати професійною музиканткою.
Оксана розповідає, що кожна ідея й кожен її проєкт ― відображення її потреб. Наприклад, вона хотіла показати собі й дітям інший контекст пізнання світу й дослідити країну, в якій живе, ― так народилася «Незаймана». Кожна експедиція проєкту ― дослідження сучасної культури, яка є ретроспективою й осмисленням сьогодення через минуле.
Оксана ― інтуїтка, вона дуже добре відчуває людей. Тому оточувати себе правильними людьми ― означає давати собі простір для ідей та черпати натхнення. А ще важливо делегувати рутину, щоб мати час тільки на себе. Час, коли можна побути просто Оксаною, а не мамою, дружиною, партнеркою, менеджеркою тощо. Усім потрібен відпочинок і перезавантаження. Адже для того, щоб віддавати, треба також наповнюватися.
Ярослава Гресь, агенція вражень та соціальні проєкти
Ярослава ― співзасновниця агенції Gres Todorchuk, керівниця найвідвідуванішої виставки в історії України UkraineWOW, наймолодша у світі головна редакторка журналу HELLO! (в 24 роки).
Здавалося б, її майбутнє безхмарне. Але на наступний день після масштабної виставки «Зірки сміються» від HELLO! (2009 рік), вона прокинулася в іншому світі. Вчора Ярослава позувала з українськими зірками шоубізнесу та носила діамантові прикраси, а сьогодні ― журнал закривали, нові роботодавці не телефонували, розлучення з чоловіком було в розпалі. До того ж на Ярославі залишався доларовий кредит на суму 160 тисяч та маленька дитина після операції на серці. Про той час жінка згадує так: «Це була безодня. Але в безодні народжуються найкращі мрії».
Ярослава разом з братом і партнером Олександром Тодорчуком придумали мрію, в яку навіть самі боялися повірити, ― робити такі проєкти про Україну і для України, про які говоритиме увесь світ. З 2014 року агенція Gres Todorchuk виросла з двох людей до цілої команди, яка займається освітніми, соціальними та культурними проєктами та просуває бренд України. Сама Ярослава входить до топ-100 блогерів України, сотні найвпливовіших жінок України (журнал «Фокус», 2018) та виховує чотирьох дітей.
«Робити те, чого не вмієш», «Найкращі рішення спочатку називають ідіотськими, а головне ― нездійсненними», «Знайти людину, яка скаже: “Ні, ти підеш далі!”» ― принципи, якими ділиться Ярослава, щоб дійти до успіху.
Ірина Мірошник, упаковка і «ні» стереотипам
Ірина Мірошник ― президентка і власниця компанії IMMER Group, яка входить у 30-ку найбільших у світі виробників гнучкої упаковки. Також Ірина належить до сотні найвпливовіших жінок України, за версією журналу «Новое время».
Бізнес Ірина розпочала 1991 року. Це були постачання розрідженого газу та нафти до України. Пізніше почала займатися виробництвом пластикових упаковок, а зараз управляє компанією, що зосереджена на біопакуваннях і зниженні кількості продовольчих відходів.
Те, що вона жінка, ніяк не впливає на керівництво й роботу в такій складній технологічній галузі. І хоч у соціумі побутує багато стереотипів ― про жіночу емоційність, надмірну турботу, нерозважливість, відсутність логіки ― Ірина їх спростовує і каже: «Немає турботливості. Все треба рахувати в грошах!»
Може здатися, що жінці, аби увійти у складне виробництво, потрібні великі вкладення.
«По всьому світу, щоб розпочати свою справу, навіть не потрібен стартовий капітал. Треба ідея та люди. З нуля з хорошою командою може вирости будь-яка компанія», ― говорить Ірина.
Марина Авдєєва, «Арсенал страхування» та перший мільйон у 27
Марина Авдєєва ― керуюча акціонерка страхової компанії «Арсенал страхування».
Вона народилася у Запоріжжі й все дитинство мріяла стати журналісткою. Перед вступом (1995 рік), через те що у країні панував пострадянський хаос, мама не дозволила Марині поїхати з дому. Дівчина вступила на факультет економіки в Запорізьку інженерну академію. На 4 курсі почала шукати роботу: всеохопний страх безробіття вимагав.
Марина 11 місяців ходила на співбесіди до однієї й тої самої компанії. 8 разів її не хотіли брати. Але дівчина не здавалася й на 9 раз запропонувала працювати безкоштовно. До офісу ходила пішки, щоб зекономити. Через три тижні її перевели в штат і назвали зарплатню: 500 грн. У час, коли долар був по 2,5 грн, це була неймовірна сума. Так Марина почала свою кар’єру в страховому бізнесі й займалася страхуванням банківських кредитів.
Коли Марина Авдєєва почала розвивати класичне страхування (автомобілів, нерухомості, промислових об’єктів тощо), її зустрічали зверхні погляди та недоречні жарти. Вона згадує, що коли прийшла домовлятися про партнерство з автосалоном Volkswagen, її зустріли словами: «Курчатко, а що тобі тут треба?» Але це її не зупинило.
У 27 років Марина заробила перший мільйон і стала топменеджеркою міжнародної страхової компанії АХА Group. Через 6 років ― доларовою мільйонеркою у власній «Арсенал страхування». Її правило: гроші на деревах не ростуть. Цього вона вчить своїх дітей і спонукає їх досягати всього власними силами.
Підсумовуючи, бажаємо вам натхнення творити своє життя своїми руками. У кожній жінці є безмежна сила, яка здатна гори перевернути! Треба тільки повірити в неї й дати вийти назовні. Набирайтеся сміливості, оточуйте себе правильними людьми й починайте свій шлях до успіху!
FEM StartUp Lab. Власний жіночий бізнес — як зробити мрію реальністю? Катерина Дегтяр
Історія жінки, яку на четвертому місяці вагітності облили сірчаною кислотою на замовлення колишнього чоловіка, а на восьмому – жорстоко побили. Проте вона готова рухатися далі – до нового життя.
Хлопчик, який вижив, – це не з казок про Гаррі Поттера, а нашої реальності. Реальності, що може бути жахливішою за будь-яку страшну казку. Зараз цей хлопчик, якому лише декілька місяців, бавиться на руках у своєї мами Вікторії*. Ми спілкуємося з нею в притулку, створеному за підтримки UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення. Наша зустріч – це справжнє диво. Адже батько малюка намагався зробити все, щоб немовля взагалі не з’явилося на світ, а його мати – померла в муках.