Меню
Мій кабінет

Ніколи не пізно: як знайти роботу, якщо вам 40 років і більше?

Чимало жінок починають кар’єру з нуля вже у досить зрілому віці. Як зробити рішучий крок до омріяного та кардинально змінити життя? Куди рухатися, якщо ви зважилися змінити професію? Як влаштуватися на нову високооплачувану роботу?

Крок 1. Визначитися з колом інтересів та перенести їх на кар’єрну площину.

Спробуйте провести ревізію своїх захоплень. Почніть із того, що надихає вас. Принципово важливо відповісти собі на запитання: «Хто ви?», «У чому ви — найкращі?», «Які ваші сильні сторони?». Перенесіть свої інтереси на папір — та отримайте перелік галузей, які можуть бути ідеальними для побудови кар’єри. Необхідно також зрозуміти, чи має попит бажана вами посада. Варто максимально заглибитися у вибрану галузь. Стежте за контентом, яким діляться лідери ринку у Facebook чи Instagram, бо ж це можливість розширити уявлення про тренди. Слухайте подкасти та дивіться вебінари, які організовують експерти. Читайте спеціалізовані журнали й книги, відвідуйте лекції та семінари. Відтак ви усвідомите, чи справді обрана галузь вам підходить.

Шукаючи себе, пам’ятайте: досвід — ваша перевага на ринку праці. Готовність до змін, глобальна поінформованість, технічна грамотність та прагнення вчитися — те, що цінують роботодавці.

Крок 2. Організувати пошук роботи.

  • Складіть розклад та дотримуйтеся його. Виділяйте на пошук будь-якої роботи дві-три години щодня. Немає сенсу декілька днів сидіти перед монітором близько десяти годин, а потім тиждень відпочивати. Послідовність — у пріоритеті.
  • Використовуйте систему GTD (Getting Things Done). Завелика ціль вимагає безліч ресурсів. Щоб не злякатися масштабів та не відступити від задуманого, складіть поетапний план і йдіть до бажаного маленькими кроками. Озвучте ціль (отримати бажану посаду), окресліть завдання (надсилати десять відгуків на вакансії щотижня) та опишіть реальні шляхи досягнення омріяного (вивчити галузь, вибрати відповідні компанії, знайти відкриті вакансії або стажування тощо).
  • Виберіть компанії, які вас надихають і до яких ви хочете долучитися. Сформуйте перелік з компаній, які приваблюють вас своїми цінностями, проєктами чи просто красивим логотипом. Де їх можна знайти? По-перше, на конференціях, майстер-класах, вебінарах та воркшопах. По-друге, на сайтах з рейтингами компаній. По-третє, у соціальних мережах (Facebook, Instagram, LinkedIn тощо), де про компанії можна дізнатися з першоджерел.
  • Відгукніться на знайдені вакансії. У вас є три шляхи. Перший — вибрати компанію мрії та написати на e-mail супровідний лист, у якому вказати, які завдання ви готові розв’язувати, орієнтуючись на стратегію розвитку компанії, та вкласти правильно сформоване резюме. Другий — знайти у соціальних мережах особу, яка приймає рішення, чи лідера думок компанії, написати їй/йому особисто, знайти точки дотику, зацікавити своїм досвідом та розповісти про те, якими якостями ви вирізняєтеся з-поміж інших претендентів та чим будете корисні. Третій — запропонувати взяти вас на проєкт за тимчасовим договором. Відтак у вас буде шанс продемонструвати, на що ви здатні, та отримати посаду. Якщо вам потрібен новий досвід, не бійтеся піти на щабель нижче, ніж та посада, до якої ви прагнете. Таким чином ви проявите себе й найімовірніше отримаєте звістку про прийняття на роботу.
  • Сформуйте таблицю, куди ви вноситимете назву компанії, посаду, час та статус відгуку. Розфарбовуйте комірки різними кольорами та оновлюйте дані щодня — і процес стане яскравішим. Вести таблицю можна як у класичних Excel або Google Sheets, так і в більш мультифункціональних Airtable або Notion.
  • Не бійтеся відмов.  Секрети ефективного пошуку — спокій та оптимізм. Не хвилюйтеся, якщо вам чемно кажуть «ні» чи просто не відповідають — тижнями чи ніколи. На жаль, таке трапляється. Просто продовжуйте діяти.

Крок 3. Розвивати особистий бренд.

Чим вищий ваш авторитет у професійному середовищі, тим простіше вам отримувати цікаві пропозиції. Як розвивати особистий бренд?

  • Заведіть блог. Ваше завдання — регулярно публікувати професійні нотатки. Чим більше у вас якісного контенту, тим активніше вас сприймають як експертку у своїй галузі. Є можливість створити власну вебсторінку на Tilda Publishing або ж запустити Telegram-канал. Підписуйте на нього друзів та колег, діліться досвідом, і вже через декілька місяців кількість послідовників зросте. Пропонуйте іншим Telegram-каналам порекомендувати вас на принципах взаємопіару.
  • Розкажіть про себе. Вкрай важливо, щоб ваші друзі знали, чим ви займаєтеся. Не соромтеся говорити про свій досвід. Коли хтось з оточення шукатиме, скажімо, організаторку івентів чи редакторку, вони насамперед згадають про вас. Коли комусь потрібна спеціалістка, і цей умовний хтось не знаходить її серед знайомих, то запитує у друзів та друзів друзів (зокрема і ваших). Це працює.
  • Не нехтуйте соціальними мережами. Прагнете реалізуватися у сфері PR, маркетингу, медіа, комунікаціях чи просуваєте власну справу? Наявність облікових записів у Facebook, LinkedIn, Instagram — must have. Для жінок старшого віку, які претендують на роботу в бек-офісі (бухгалтерка, юристка, фінансистка тощо), соціальні мережі не такі важливі, але майте на увазі, що рекрутери у пошуках персоналу часто переглядають облікові записи кандидатів.

Знайти роботу, від якої ви будете у захваті, та кардинально змінити сферу діяльності після сорока років можливо. Головне — окреслити ціль та сприяти її досягненню.

Інші поради